surasanat.ir

ساخت وبلاگ

یکی از دستگاه‌های محبوب و پرکاربرد در صنعت غذایی و مشاغل متفاوت، دستگاه شیرینگ پک(shrink pack) است. بسته بندی محصولات صنایع غذایی با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی شکل تازه و جدیدی به خود گرفته است. در کارگاه های تولیدی وخانگی ، کارخانه های صنعتی ، رستوران ها، ا، کتاب فروشی ها ،مغازه ها و… از مدل های مختلف دستگاه شیرینگ استفاده می کنند.ازمحصولات بسیار پر استفاده که توسط این دستگاه بسته بندی می شود، پک ها بطری آب معدنی ،نوشابه و دوغ می باشد.

ستگاه شیرینگ پک تونلی برقی

دستگاه شیرینگ پک تونلی برقی  منبع انرژی خود را از برق تامین میکند, در این دستگاه ها از المنت های برقی استفاده شده و دیگر گاز نقشی برای ایجاد گرمایش ندارداستفاده از هر کدام از 2نوع انرژی برقی و گازی مزایا و معایب خاص خود را دارد که  باید برحسب شرایط کاریتان دستگاه مد نظرتان را انتخاب کنید.

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز چیست؟

این دستگاه انرژی مورد نیاز تونل شیرینگ پک را هم از طریق برق(شیرینگ برقی) و هم از طریق گاز(دستگاه شیرینگ گازی) تامین می کند. دلیل طراحی شرینگ دوگانه سوز محدودیت هایی است که در برخی مواقع سال در برخی از مناطق کشور وجود دارد و با کاهش فشار گاز و یا حتی قطعی گاز مواجه هستیم در این مواقع می توان به راحتی از انرژی برق کمک گرفت

قسمت تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک :

تونل دستگاه فرایند اصلی شیرینگ را انجام میدهد و از مهمترین قسمت های دستگاه میباشد تونل حرارتی به وسیله برق و یا گاز و یا هر دو (دوگانه سوز) گرم میشود و دمای آن به 180 تا 200 درجه سانتیگراد میرسد .

کاربردهای شیرینگ پک در صنایع مختلف:

صنایع شیمیایی و دارویی : بسته بندی  انواع روغن های صنعتی، ضد یخ، نواع مکمل های غذایی، شامپو، قرص، و…

صنایع آرایشی و بهداشتی: بسته بندی انواع  لوسیون، عطر، ادکلن، کرم و…

صنایع غذایی: بسته بندی آب، نوشابه، ،دوغ، کیک ، بیسکویت و…

صنایع تولیدات شوینده: بسته بندی انواع مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، سفید کننده ، مرطوب کننده هاو…

صنایع چاپ کتاب و…

نتیجه گیری:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های بسته بندی سورا صنعت نظیر کیسه پر کن پودری ، نوار نقاله ، انواع دستگاه پر کن توزین دار، شیرینگ پک و و اطلاع از تخفیف های ویژه دوره ای می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف باما در ارتباط باشید

 

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز , نویسنده : omid surasanat بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 12:33

یکی از دستگاه های مورد استفاده در صنایع بسته بندی و صنایع غذایی و کارخانه های  تولید مواد غذایی، دستگاه بالابر مواد غذایی می باشد که به کمک آن مواد اولیه و محصولات غذایی جابجا می شوند. بالابرها از ملزومات  اصلی بسته بندی به شمار می آیند. بالابر مواد غذایی در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که در ادامه با بالابرپودری سورا صنعت  آشنا خواهیم شد.

دستگاه بالابر پودری از ماشین آلات تولیدی سورا صنعت می باشد.که جهت انتقال مواد پودری از قبیل ادویه ،آرد ،نشاسته، چای ، پودر قهوه ، پودر کاکائو ،شیر خشک ،آرد، شکر و … در خط تولید بسته بندی پودری مورد استفاده قرار می گیرد .مواد پودری که خاصیت چسبندگی  کم و چگالی بالایی دارند توسط بالابر پودری انتقال می شوند.

در پروسه های بسته بندی مواد پودری نیاز است تا مواد پودری تا ارتفاع معین جابه جا شوند به این علت  از بالابر استفاده می شود.بالابر پودری یا کاسه ای  به منظور جابه جایی انواع مواد پودری همچون ادویه از درون مخزن تعبیه شده بر روی بالابر به درون مخزن دستگاه مورد نظر استفاده می شود.در طراحی دستگاه بالابر پودری در خط بسته بندی یک همزن قرار داده شده که با چرخش آن مواد پودری به سمت ماردون به آرامی حرکت می کنند. ماردون از مهمترین قطعات قرار داده شده درون دستگاه بالابر پودری است که انتقال مواد پودری به درون مخزن را به بهترین صورت ممکن انجام می دهد.

نحوه عملکرد بالابر پودری

ابتدا مواد غذایی و محصولات توسط اپراتور درون مخزن دستگاه بالابر ریخته شده و در آنجا انبار می شود؛ سپس همزن کار خودر را آغاز می کند و باعث می شود تاپودر به راحتی از لوله بالابر به مقصد انتقال پیدا کنند.تمام دستگاه های بالابر پودری یک کار خاصی  را انجام می دهند و این کار بالا بردن مواد پودری و خالی کردن مواد در داخل مخزن را این دستگاه انجام می‌دهد.

انتقال مواد در دستگاه بالابر پودری از طریق ماردون انجام می شود در این دستگاه یک ماردون با گامهای یک اندازه و هماهنگ داخل لوله در نظر گرفته شده که اجازه خروج و نشت و گرد و غبار حاصل از مواد پودری را نمی دهد.

قیمت بالابر پودری

مشخصات فنی بالابر پودری

  1. برق مورد نیاز: ۳ ~ ۳۸۰ v
  2. توان مصرفی: ۱ kw
  3. ظرفیت مخزن: ۱۰۰ – ۱۵۰ kg
  4. ظرفیت انتقال مواد: ۲۰۰۰ kg / h
  5. ارتفاع دستگاه : طبق سفارش
  6. وزن دستگاه: 1۵۰
  7. مجهز به سنسور قطع و وصل اتوماتیک
  8. جنس مخزن : استنلس استیل                                                                 
  9. سیستم انتقال : ماردون (اوگر) حلزونی
  10. اپراتور ساده و آسان

دستگاه بالابر پودری در صنایع غذایی

در صنایع غذایی وقتی صحبت از مصرف مواد خوراکی می شود قاعدتا باید اصول بهداشتی کاملا در آن رعایت شود. ما در ساخت  هر محصول  از بهترین نوع و متریال استفاده می کنیم .ماردون در این دستگاه  به لحاظ اهمیت مصرف خوراکی بودن آن از استیل 304 و یا 316 استفاده می شود.

دستگاه بالابر پودری یا ماردون اسکروصنایع شیمیایی نیز کاربرد به سزایی دارد و مواد پودری شیمیایی را در ظرفیت های مختلف منتقل می کند

جمع بندی

استفاده از دستگاه بالابر پودری  در صنایع غذایی و شیمیایی امروزه بسیار رایج می باشد و با وجود آن، کلیه اصول بهداشتی نیز رعایت می‌ شود.. سورا صنعت  مفتخر است که طراحی و ساخت بالابر پودری را در حجم، اندازه و ظرفیت های مختلف بنا به خواسته ی مشتریان گرامی  تولید نمایید.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : قیمت دستگاه بالابر پودری, نویسنده : omid surasanat بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 12:33

دستگاه پرکن توزینی در صنایع بسته بندی برای پر کردن انواع محصولات گرانولی مانند انواع خشکبار، آجیل، حبوبات و غلات و در کل هر نوع ماده ای که وزن دقیق آن درون بسته بندی مهم باشد، کاربرد فراوانی  دارد.

دستگاه بسته بندی تک توزین گرانولی  از پرکاربرد ترین دستگاه های پرکن توزینی است که در صنایع غذایی به عنوان دستگاه بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

دستگاه‌های بسته بندی تک توزین  جزء ماشین‌ آلاتی است که محصول مورد نظر را به وسیله ترازوهای بسیار دقیق و حساس و باکمترین تلورانس وزنی، وزن کرده و بسته بندی می‌کند. این مدل از دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه چندین توزین دارای سرعت و ظرفیت کمتر است.

بسته بندی توزین‌دار دارای مدل‌های متفاوت با کارکردهای متنوع می‌باشد که شرکت سورا صنعت سازنده این دستگاه ها به صورت تک توزین، دوتوزین، چهارتوزین و ده توزین می‌‌باشد.

کاربرد دستگاه پرکن تک توزین گرانولی

دستگاه بسته بندی کوچک کاربرد گسترده ای در مواد غذایی، مواد شیمیایی مصرف روزانه، دارویی و … دارد. برای پودرهایی مانند پودر قهوه، پودر شیر، پودر ادویه، آرد، آرد ذرت و غیره، انتخاب یک دستگاه بسته بندی پودر کوچک عالی است. دستگاه بسته بندی گرانول کوچک برای گرانول های کوچک مانند دانه قهوه، دانه پهن، دانه خربزه، دانه سویا سبز، آب نبات، بادام زمینی، بلغور جو دوسر، برنج و غیره مناسب است. درحالی که  این دستگاه بسته بندی می تواند گوشت تازه، سبزیجات، میوه ها، برنج و غلات را با تخلیه هوا در کیسه بسته بندی بسته بندی کند.

تک توزین گرانولی و پودری سورا صنعت

قیمت دستگاه پرکن تک توزین گرانولی

قیمت دستگاه بسته بندی تک توزین به دستگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد. تجهیزات بسته بندی توزین دار برای بسته بندی پودر، گرانول، مایع به دلیل ساختار آنها از نظر قیمت کاملاً متفاوت است..دستگاه پرکن تک توزین گرانولی به کمک لودسل محتویات بسته بندی را پر می کنند، به همین دلیل از دقت و حساسیت بالایی برخوردار هستند. عملکرد دستگاه بسته بندی تک توزین می تواند به دو صورت دیجیتالی وآنالوگ ساخته شود..  علاوه بر این، مدل های مختلف ازدستگاه های بسته بندی توزینی وجود دارد که می تواند از نظر قیمتی متفاوت باشد.تعداد ترازو یا توزین (وزنی که پرمی‌کند)، ظرفیت مخزن، سرعت دستگاه و…از عوامل موثر بر قیمت هستند. 

کلام آخر

شرکت سورا صنعت سازننده ی انواع پر کن های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد.این دستگاه هادر صنایع مختلف برای پر کردن اقلام دانه ای مانند برنج، گندم، جوو موارد دیگر با توزین دقیق پرمی شوند.  ازویژگی های کلیدی  دستگاه می توان به عملکرد آسان با صفحه نمایش لمسی، روشن/خاموش کردن  پنوماتیک سیستم برای وزن دقیق، بهره وری انرژی و ..اشاره کرد.. این پرکن ها با سیستم تغذیه ارتعاشی، فیدر ویبراتور و پانل کنترل PLC ساخته می شوند تا وزنی بین 100 گرم تا 10 کیلوگرم را پر کنند.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : کاربرد دستگاه پرکن تک توزین گرانولی, نویسنده : omid surasanat بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 13:03

انواع دستگاه خشک‌کن صنعتی

دستگاه خشک کن در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می شود. دو مدل کابینتی و کانتینیوس از انواع دستگاه خشک کن صنعتی به شمار می روند که برای مصارف عمده در ظرفیت های بالا و در مقیاس کارخانه ای استفاده می شود. گردش هوا سبب می شود مواد غذایی خشک شوند و برای مصرف آماده شوند. این ماشن ها از ظرفیت ۴۰۰ تا ۳ تن توانایی خشک کردن را دارند

1.خشک کن کابینتی تک کابین

 خشک‌کن تک کابین کمترین ظرفیت تولید را داشته و عمدتاً برای کارگاه های کوچک و مصارف خانگی  با تناژ تولید پایین استفاده می‌شود. شکل ظاهری این خشک‌کن‌ها شبیه به یخچال ساید بای ساید است. این نمونه دستگاه خشک کن مجهز به سنسور کنترل دما، سینی نسوز فلزی یا پلی اتیلنی و مشعل گازی، گازوئیلی یا المنت برقی است.

قیمت خشک کن 2کاببین

۲دستگاه خشک‌کن دو کابین:

در مکان های صنعتی و کارخانه ها میتوان استفاده کرد که عرضی حدود ۱۰۰ ، طولی حدود ۳۰۰ و ارتفاعی حدود ۲۰ سانتی متر دارد و ۵۰ عدد سینی داخل این دستگاه جا میشود . جنس بدنه ی این دستگاه استیل یا گالوانیزه می‌باشد و در هر نوبت ظرفیت بار موجود در خشک کن های دو کابین حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم است . حمل این دستگاه خشک کن شوید دو کابینه با استفاده از جرثقیل می‌باشد . حرارت این دستگاه خشک کن دو کابین بوسیله ی مشعل گازی  تهیه می‌شود ‌.

3. دستگاه خشک کن کانتینیوس

دستگاه خشک کن کانتینیوس (Continuos Drying Machine) یا خشک کن تونلی برای استفاده در مصارف صنعتی و حجم بالا استفاده می شود. در هر نوبت تونایی ۱ الی ۳ تن خشک کردن وجود دارد. گردش هوا به کمک مشعل های گازی، حرکت پیوسته مواد از روی دستگاه تسمه نقاله داخل کوره اتمسفر و تنظیم میزان رطوبت سبب می شود بافت داخلی مواد به صورت کاملا یکسان خشک شود. بدنه ی خارجی دستگاه خشک کن کانتینیوس استیل است و بدنه ی داخلی می‌تواند گالوانیزه یا استیل باشد . ظرفیت سینی های موجود این دستگاه صد و یازده تا می‌باشد و تنظیمات به گونه ای است که همه ی سینی ها بطور منظم و یکدست خشک میشوند . دستگاه خشک کن کانتینیوس دارای تایمر و رطوبت سنج دیجیتال است و حرارت موجود در دستگاه بهصورت اتومات جهت کیفیت بهتر میوه ها و محصولات تخلیه میشود

4.دستگاه خشک کن انجمادی

دستگاه خشک کن انجمادی جزو گرانترین در این نوع دست خشک کن ها  می باشد در این دستگاه با ا انجماد محصولات و سپس تبدیل مستقیم یخ به بخار(تصعید) رطوبت موجود در میوه ها از آن خارج شده و محصول نهایی کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

5.دستگاه خشک کن حرارتی

 دستگاه های خشک کن با عملکرد حرارتی بسیار پراستفاده و محبوب می باشند. این دستگاه در ظرفیت های مختلف برای خشک کردن انواع میوه و سبزی توسط شرکت های بسیاری در ایران ساخته می شود. 

 دستگاه های خشک کن حرارتی با استفاده از یک منبع گرما و هدایت این گرما توسط فن های گردش هوا، سبزیجات و میوه ها را خشک میکنند. 

سوخت مورد استفاده توسط منبع گرما معمولا برق، گاز، گازوئیل و زغال سنگ می باشد.  این دستگاه ها در مدل‌های کابینی و تونلی توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند.

6.دستگاه خشک کن خانگی:

میوه و سبزی خشک کن خانگی  یکی از محصولات کاربردی از این شرکت ایرانی است. اگر دوست دارید تنقلات سالم و خانگی برای خانواده‌تان فراهم کنید این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به‌وسیله‌ی این محصول می‌توانید ورقه‌های خوشمزه میوه تهیه کنید. توان مصرفی این دستگاه۲۵۰ وات است. بسته به قطر میوه‌ها زمان خشک‌شدن کامل آن‌ها متغیر است. بهتر است میوه‌هایی که برای خشک شدن داخل این دستگاه می‌گذارید ۵ میلی‌متر باشد.

این دستگاه دارای ۵ طبقه‌ی مختلف است. به این ترتیب می‌توانید به‌طور همزمان، میوه‌های مختلف را در حجم زیاد خشک کنید. میوه‌ خشک کن سایا مدل GP 103 دارای ۵ سینی بزرگ است که روی هم سوار می‌شوند. به‌علاوه، این سینی‌ها قابلیت چرخش 360 درجه را دارند و جداشدنی هستند.

جدا شدن سینی‌های دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که به آسانی آن‌ها را نظافت کنید. سینی‌های این محصول مشبک هستند. به این ترتیب گرما به‌خوبی از میان آن‌ها انتقال پیدا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت خشک‌کردن سبزیجات و گل اشاره کرد.

 

نتیجه گیری

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میوه خشک در جهان است. تنوع محصولات کشاورزی، حجم زیاد سبزیجات و میوه جات که به مدت چهار فصل در نقاط مختلف کشور تولید می شود، بستر مناسبی را برای تولید محصولات خشک فراهم کرد.تولید میوه خشک یکی از راه های کسب درآمد است و در سه ظرفیت داخلی، نیمه صنعتی و صنعتی قابل تولید است.

شرکت سورا صنعت  از سازندگان دستگاه خشک کن درکشور می باشد که دستگاه های خشک کن خود را با دو سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می کند.ارائه مشاوره تخصصی رایگان برای را اندازی کسب و کار تولید میوه خشک نیز از خدمات ویژه این شرکت می باشد.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : omid surasanat بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 11:32

کارخانه ها در گذشته تمام مواد تولیدی خود را به صورت دستی بسته بندی می کرده اند. اما امروزه دیگر نیاز به این روش های وقت گیر و سنتی نیست. با آمدن دستگاه های صنعتی می توانید به راحتی و سرعت بالا محصولات را بسته بندی کنید به خصوص بسته بندی حبوبات استفاده از همین دستگاه های صنعتی باعث شد تا هم سرعت تولید در کارخانه بالا رود و هم بسته بندی کردن سریع و شکیل شوند. دستگاه دوخت سورا صنعت مدل های زیادی دارد که که یکی از انواع آن دستگاه دوخت پدالی است.دستگاه دوخت برای دوختن درب کیسه های مختلف با جنس های پلاستیکی، پارچه ای، نخی و کاغذی استفاده می شود.این دستگاه مدل های مختلفی دارند که می توان به دستگاه دوخت صنعتی و دستگاه دوخت دستی اشاره کرد.

 

معرفی ماشین دوخت پدالی :

همانطور که از نام دستگاه دوخت حرارتی پدالی (در بعضی موارد به دستگاه پرس پدالی نیز معروف است.) مشخص است، جهت دوخت  پلاستیک پدالی برای این دستگاه تعبیه شده است که پس از قرار دادن بسته بندی در دهانه دوخت با فشار دادن پدال پایی دستگاه، عملیات دوخت انجام می شود. کار کردن با دستگاه دوخت حرارتی پدالی بسیار ساده می‌باشد و اپراتور به راحتی و بدون داشتن دانش و تخصص خاصی می تواند با این دستگاه کار کند. همچنین این دستگاه به علت سرعت و دقت بالایی که در دوخت دارد معمولا جهت مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده از دستگاه دوخت پدالی:
برای بسته بندی های  انواع سم و مواد شیمیایی
بسته بندی حبوبات
در کارخانجات بسته بندی ماکارانی یا در کارگاه های تولید سنتی رشته و ماکارانی
در کارخانجات مواد پتروشیمی
بسته بندی های شکر ،قند،آرد،برنج،تاید،جو،انواع بلغور وحبوبات
تولیدات کارخانه های پتروشیمی
بسته بندی کلیه مواد پودری مانند انواع ادویه ها، قهوه، چای و…

نتیجه گیری

عملکرد هر کدام از آن ها با توجه به نوع دوخت  و کاربردهای آن می تواند متفاوت باشد و شما با داشتن آگاهی کافی از نحوه کارایی هر کدام از آن ها می توانید دست به بهترین انتخاب بزنید.در صورت نیاز به مشاوره و یا مشاهده ایرادات در دستگاه خود می توانید از خدمات حرفه ای کارشناسان سورا صنعت بهره مند شوید.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : دستگاه دوخت پدالی, نویسنده : omid surasanat بازدید : 306 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 11:26

1.افزایش سرعت درب بند بطری اتوماتیک

همیشه می توانید انتظار داشته باشید که ارتقاء به هر سیستم بسته بندی خودکار سرعت خط تولید شما را افزایش دهد. در کلاهک های تمام اتوماتیک می توانند تعداد قابل توجهی ظروف را در مقایسه با دستی و نیمه اتوماتیک درب بندی کنید. اگرچه بستن دست می تواند با این سرعت مطابقت داشته باشد، اما این فرآیند به نیروی قابل توجهی از کار دستی نیاز دارد.

همچنین، کلاهک های دستی نیمه اتوماتیک و دستی برای شروع به یک اپراتور نیاز دارند. در این میان در کلاهک های تمام اتوماتیک از نوار نقاله برای دربندی مداوم ظروف بدون دخالت انسان استفاده می شود. البته، اپراتور هنوز باید دستگاه را راه اندازی کند و مقادیر زیادی از بسته ها را برای آن فراهم کند. اما در مقایسه با نیروی کار مورد نیاز برای کلاهک های دستی نیمه اتوماتیک و دستی، کلاهک های تمام اتوماتیک نیاز به کمک کمتری دارند.

خرید درب بند بطری

2.عملیات راحت

پس از راه اندازی یک دستگاه درب بند بطری تمام اتوماتیک، نیازی به تعامل زیادی با اپراتور نخواهد داشت. اکثر درپوش های اتوماتیک شامل یک سیستم تحویل برای بسته شدن مانند کاسه های لرزشی یا آسانسور هستند. اپراتورها فقط باید مطمئن شوند که بسته ها همیشه در دستگاه در دسترس هستند

3.  سازگاری

کلاهک های دستگاه درب بد بطری تمام اتوماتیک به طور مداوم با فشار ثابت درپوش و ظرف را می بندند. کلاهک های دستی به دلیل عوامل مختلف می توانند باعث سفت شدن بیش از حد یا شل شدن درب بطری ها میشوند. از جمله این عوامل می توان به خستگی کارگر اشاره کرد. در دستگاه هلی درب بند تمام اتوماتیک درب داخـل سورتر ریخته می شود توسط شـوت به صـورت یکنواخت و منظم به روی ظــرف هـدایت شده و فـرمان کارکـرد و عملکرد سورتر به وسیله سنسور چشمی که بر روی شوت تعبیه شده انجام می گیرد.

قیمت درب بند بطری

4. سهولت عملیات

همانطور که در بالا ذکر شد، یک اپراتور معمولاً به محض اجرا، فقط باید گهگاهی کلاهک های فله ای را چک کند. راه‌اندازی دستگاه درب بند بطری شامل تنظیماتی برای اجرای ترکیب بطری و درپوش خواهد بود. با این حال، بیشتر اوقات تنظیمات با استفاده از یک سوئیچ برای ارتفاع و دستگیره های دستی ساده انجام می شود.

5. ادغام آسان

همه شرکت ها با یک خط بسته بندی کاملاً خودکار شروع به کار نمی کنند. حتی ممکن است در این مدت نیازی به کلاهک های تمام اتوماتیک نداشته باشند. اما با افزایش تقاضای تولید، آنها می خواهند برخی از عملکردها را در خط بسته بندی خود خودکار کنند.

در صورت نیاز، می توانید کلاهک های تمام اتوماتیک را در خط موجود خود ادغام کنید. شما حتی می توانید برخی از ماشین ها را در یک نوار نقاله موجود در سیستم خود نصب کنید. بنابراین آنها می توانند بلافاصله بدون هیچ مشکلی فرآیند دربندی را شروع کنند.

 از این رو کاربران محترم از طریق این مقاله می توانند در انتخاب هر یک از مدل های دستگاه به راحتی تصمیم گیری کنند. سورا صنعت با تضمین و ارائه خدمات و مشاوره در حرفه تخصصی خود آماده خدمت‌رسانی به مشریان گرامی می باشد.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : omid surasanat بازدید : 180 تاريخ : جمعه 26 فروردين 1401 ساعت: 12:18

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که نیاز به پر کردن کیسه‌ها یا بطری‌ها با غذا، نوشیدنی یا سایر محصولات  رادارید، شرکت سورا صنعت می تواند در این زمینه  اطلاعاتی در اختیارشما قرار دهد.دستگاه ه های پرکن که می تواند به طور مداوم هزاران ظروف را با مواد خاص تا حد مشخصی پر کند.

در حالی که بسیاری از فناوری‌های مختلف ماشین‌های پرکننده در بازار موجود است، شما باید روی تجهیزاتی سرمایه‌گذاری کنید که برای رفع نیازهای شرکت شما مناسب‌تر باشد. دستگاه های پرکن مناسب می تواند خط تولید شما را بهبود بخشد، فروش را افزایش دهد و به موفقیت کسب و کار کمک کند.

برای اینکه شما را راهنمایی کنیم که روی کدام یک سرمایه گذاری کنید، در اینجا انواع مختلف دستگاه های پرکن آورده شده است.

1.دستگاه های پرکن مایعات

پرکن مایع سورا صنعت

دستگاه های پرکن مایع،معمولا در صنعت نوشیدنی استفاده می شوند. . یکی از مهمترین مزایای این دستگاه این است که مقدار مناسبی از مایع را که باید پر شودرا پخش می کند..

کاربردهااین نوع دستگاه پرکن می تواند طیف وسیعی از مایعات از جمله آب، نوشیدنی های الکلی و نوشیدنی های گازدار را پر کند. حتی می توان از آن برای پر کردن مواد غذایی بسته بندی مانند سس، روغن پخت و پز، سوپ و سس سالاد استفاده کرد.

در اینجا انواع متداول تجهیزات پر کردن مایع وجود دارد:

  • دستگاه های پرکن مایع دستی – همانطور که از نام آن پیداست، این نوع دستگاه پرکن مایع نیازی به برق ندارد و به سادگی به کار دستی متکی است. این به افزایش دقت و سرعت خروجی در مقایسه با ریختن مایع با دست کمک می کند. دستگاه پرکن مایع دستی برای تولید در مقیاس کوچک یا آزمایشگاه مناسب است.
  • ماشین های پرکننده مایع نیمه اتوماتیک – معمولاً از سرنگ، پیستون و نازل برای اطمینان از عملکرد بدون قطره استفاده می کند. این نوع دستگاه پرکن مایع تقریباً با انواع مایعات از جمله شوینده های پاک کننده و محصولات دارویی کار می کند.  
  • ماشین‌های پرکننده مایع کاملاً اتوماتیک – این نوع دستگاه پرکن مایع می‌تواند عملیات در مقیاس بزرگ و نیازهای تولید بالا را انجام دهد و آن را به یک انتخاب محبوب برای شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌کند. عمدتاً برای ریختن تمام مایعات ویسکوزیته و مایعات حاوی محصولات غذایی استفاده می شود.
  • ماشین‌های پرکننده مایع درون خطی – این دستگاه مایع با ویسکوزیته کم و بالا را به ظروفی می‌ریزد که در یک خط در امتداد سیستم نوار نقاله قرار گرفته‌اند. می توان از آن در پرکردن مواد غذایی، لبنیات و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.
  • ماشین‌های پرکننده مایع روتاری-ظروف را در امتداد ایستگاه‌های دایره‌ای مختلف حرکت می‌دهد که هر یک عملکرد خاصی مانند پر کردن، آب بندی و دربندی را انجام می‌دهند. این نوع دستگاه پرکن مایع معمولاً در صنایع نوشیدنی، غذا، خودرو و صنایع مراقبت شخصی استفاده می شود.
  • ماشین های پرکن پیستونی – این نوع دستگاه پرکن مایع می تواند محصولات را با دقت درون ظروف بریزد. در درجه اول برای پر کردن مواد با تغییرات محدود مانند لوازم آرایشی، صابون های مایع و سس های غذایی استفاده می شود

2.دستگاه های پر کن پودری

کیسه پر کن پودری

دستگاه های پرکن پودری با تکنولوژی تغذیه مارپیچ و کنترل نور طراحی شده اند که با دقت پر شدن بالا و با فرایند پنوماتیکی مجصول شما را پر می کند. این نوع دستگاه پرکن برای پرکردن محصولات پودری مانند ارد، جو ، گندم ، انواع بلغورو…مناسب است.

کاربردها: دستگاه های پرکن پودر معمولاً در ریختن مواد افزودنی، نشاسته، خوراک، چاشنی ها و آفت کش ها در انواع مختلف بسته بندی استفاده می شوند. به این ترتیب، آنها معمولاً در صنایع غذایی و نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی و صنایع شیمیایی دیده می شوند. 

3. دستگاه های پرکن گرانولی

کیسه پرکن گرانولی

یکی از کاربردی ترین دستگاه های بسته بندی، دستگاه پرکن گرانولی می باشد که از آن ها به منظور پر کردن انواع مختلف مواد گرانولی استفاده می شود. از بین مواد گرانولی می توان به مواردی چون گرانیت، پودر، دانه گیاهی، نمک، پودر چای، دانه های قهوه، آب نبات های تکه ای، میوه های خشک، قطعات پاستا کوچک، مواد خوراکی و تنقلات، مواد غذایی حیوانات خانگی و مواد غذایی خشک مخلوط اشاره نمود. این نوع از دستگاه های پرکن به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می گردند.

کاربرد: این دستگاه به طور گسترده به جای دستگاه های پرکن پودر در صنایع استفاده می شود. محصولات خاصی وجود دارد که دستگاه های پرکن پودری نمی توانند آنها را پر کنند. این دستگاه در آن مکان ها استفاده می شود. این دستگاه در صنایع غذایی،شیمیایی،دارویی و…کاربردهای فراوانی دارد.

4.ماشین آلات پر کن کپسول

پرکن کپسولی

این دستگاه با ساختاری جدید برای پر کردن مواد دارویی بصورت کپسول مناسب می باشد.دارای سیستم  برق و پنوماتیک و مجهز به شمارشگر اتوماتیک و تنظیمات جهت کنترل سرعت میباشد. دستگاه قرار دادن پوکه کپسول ,جداسازی ،پرکردن و بستن پوکه کپسول را انجام میدهد .در صورت پر کردن کپسول بصورت دستی ,اپراتورمی تواند با صرف نیروی کم  بازدهی بیشتر را ایجاد کند. مقدار پر کردن ,دقیق و مطابق با استانداردهای بهداشتی و دارویی می باشد.

 کاربردها در صنعت داروسازی برای بسته بندی داروها استفاده می شوو همچنین. در بسته بندی  کپسول های ژلاتین چه نرم و چه سخت کارآمد هستند. آاین دستگاه پر کنی توانند قرص ها و قرص های روکش دار را بسته بندی کند.

دستگاه های پرکن کپسولی علاوه بر صنایع دارویی و غذایی در کشاورزی، مراقبت های بهداشتی و مهندسی شیمی نیز کاربرد دارد.

5.دستگاه پرکن ژل

پرکن ژل سورا صنعت

دستگاه پرکن  ژل سوراصنعت ، به صورت تمام استیل  ساخته می شود.این دستگاه ها دارای سیلندر پیستون هستند که عمل تزریق محصول به داخل ظرف را انجام می دهد.
سیلندر پیستون ها از قسمت مخزن، محصول را به داخل قالب خود کشیده، در بطری، ظرف که ما محل خروج محصول در نظرگرفته ایم تخلیه می کند.
دستگاه های پرکن ژل، دارای پی ال سی با منوی فارسی هستند.دستگاه پرکن، دارای یک یا چند نازل است که با افزایش تعداد نازل ها سرعت عملکرد دستگاه بالاتر می رود

کاربردهااز آنها برای پر کردن مایعات غلیظ مانند انواع مختلف ژل، کرم و لوسیون استفاده می شود. با این وجود، می تواند نوشیدنی های رقیق آب و محصولات خمیری مختلف را نیز پر کند. برخی از این انواع عبارتند از – شامپو، ژل مو، نرم کننده مو، کرم های آرایشی، سس های غلیظ، عسل، خمیر، پاک کننده ها، واکس ماشین و بسیاری موارد دیگر.

نتیجه گیری

دستگاه های پرکن پودری و گرانولی اتوماتیک و سایر دستگاه های پرکن به پر کردن و اندازه گیری محصولات مختلف کمک می کنند. آنها در بسته بندی بسیاری از ظروف نوشیدنی و سایر موارد در زمان بسیار کمتری مفید هستند. بهتر است جزئیات دستگاه های پرکننده را به خاطر بسپارید. در انتخاب و خرید به شما کمک می کند. بهترین کار این است که دستگاه پرکن مناسبی را انتخاب کنید تا کارآمد باشد.

مجموعه تخصصی و حرفه ای سورا صنعت ، با تجربه چندین ساله خود در عرصه تعمیرات تلاش دارد اطلاعات مکفی و کاربردی را به مخاطبان خود تقدیم نماید. امیدوار هستیم، از مطالعه ی مقاله آموزشی انواع مختلف دستگاه های پرکن بهره مند شده باشید.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : دستگاه های پرکن , نویسنده : omid surasanat بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 11:43

قدمت سیستم های نوارنقاله  ابتدایی به دوران باستان باز می گردد. در یونان باستان از نوار نقاله پیچ یا مارپیچ برای انتقال آب برای سیستم های آبیاری استفاده می شد. سیستم های نقاله مدرن در اواخر قرن 18 ظاهر شدند. آنها کوتاه بودند، از چرم و چوب ساخته می شدند و به صورت دستی کار می کردند. اولین هدف آنها انتقال محصولات کشاورزی از ساحل به کشتی در بنادر بود.

فن‌آوری‌های نوار نقاله از زمان پیدایش اولین نوار نقاله به طور قابل توجهی پیشرفت کردند. امروزه بیشتر با موتور (موتورهای AC یا گاهی اوقات موتورهای DC) تغذیه می شوند و به روش های مختلفی قابل طراحی و نصب می باشند. هیچ صنعت تولیدی وجود ندارد که از سیستم نوار نقاله استفاده نکند. آنها به یک جزء اساسی از بخش صنعتی تبدیل شده اند.

ده ها نوع نوار نقاله مختلف برای خرید موجود است. یک سیستم نوار نقاله، نوار نقاله غلتکی گرانشی، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله، نوار نقاله بالای سر، سیستم چرخ دستی لوبیا، نوار نقاله لوله، نوار نقاله های پنوماتیک … این لیست ادامه دارد. همه آنها عمدتاً برای انتقال مواد از نقطه A به نقطه B در یک مرکز تولید استفاده می شوند.

با این حال، سیستم های نوار نقاله صنعتی کاربردهای متعددی دارند.

سیستم های نوار نقاله صنعتی در کجا استفاده می شوند؟

همانطور که از نام آنها مشخص است، نوار نقاله های صنعتی در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. آنها عبارتند از:

  • صنعت بسته بندی
  • صنعت خودرو
  • صنایع غذایی
  • صنعت داروسازی
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت کامپیوتر
  • صنعت هوافضا
  • صنعت کشاورزی
  • انبار و تدارکات
  • صنایع معدنی و خیلی چیزهای دیگر

هر جا که مواد سنگین یا مواد حجیم از یک مکان به مکان دیگر در همان منطقه تولید حمل و نقل می شود، یک سیستم نوار نقاله مناسب تر از نیروی کار انسانی است. این تجهیزات مزایای مختلفی مانند کارکرد مداوم، افزایش کارایی، کاهش خطر آسیب یا تصادف کارگران، خروجی سریعتر محصول، کاهش هزینه ها و موارد مشابه را ارائه می دهد.

به سختی می توانید یک شرکت تولیدی توسعه یافته را پیدا کنید که حداقل یک سیستم نوار نقاله را در فرآیندهای خود گنجانده باشد.

نقاله ی استیل سورا صنعت

نوار نقاله برای چه مواردی استفاده می شود؟

دو هدف اصلی یک سیستم نقاله صنعتی جابجایی محصولات یا مواد و ذخیره ی آنها است.

مواد متحرک

کل مفهوم سیستم های جابجایی مواد برای رفع نیاز به راه های سریع تر و ایمن تر برای حمل محصول یا مواد فله ایجاد شد. راه های مختلفی وجود دارد که نقاله ها می توانند به یک مرکز تولید کمک کنند.

  • جابجایی محصول از نقطه A به نقطه B. رایج ترین استفاده از نوار نقاله، انتقال مواد از یک نقطه در تاسیسات به نقطه دیگر است. اگر کارگران به طور مداوم این کار را انجام دهند، زمان زیادی را برای پیاده روی به این طرف و آن طرف تلف می کنند. فرض کنید نیاز به حمل و نقل مداوم همان نوع مواد در یک فاصله وجود دارد. در این صورت، نوار نقاله ها حرکات لیفتراک را نیز به شدت کاهش می دهند، که می توانید در جاهای دیگر از آن ها استفاده کنید.
  • حمل بارهای سنگینگاهی اوقات جابجایی بار با دست یا لیفتراک به دلیل اندازه یا وزن آن گزینه ای نیست. محصولاتی که برای بلند کردن یا حمل و نقل بسیار سنگین هستند، چاره ای جز جابجایی توسط نوار نقاله ندارند. سیستم های منحصر به فرد ساخته شده برای تحمل بارهای سنگین تر برای این اهداف طراحی شده اند.
  • عملیات مونتاژ – به اپراتورها اجازه می دهد تا روی یک محصول در حال حرکت کار کننداین نرم افزار در صنعت خودرو رایج است. یک نوار نقاله مونتاژ نهایی ممکن است به آرامی محصول را به سمت جلو حرکت دهد، زیرا کارگران کارهای نهایی را انجام می دهند یا قطعه خودکار را کامل می کنند. نوار نقاله هایی که محصول را حمل می کنند تا کارگران بتوانند هنگام کار روی آن در یک مکان بمانند، اغلب در خطوط تولید دیده می شوند.
  • محافظت در برابر آسیب یا آسیبخطر به خطر انداختن سلامت کارگران شما به دلیل حرکات تکراری که برای جابجایی محصول باید انجام دهند ارزشش را ندارد. نوار نقاله ها می توانند کار را در همان زمان (اگر نه سریعتر) انجام دهند و هیچ کس در این فرآیند صدمه نمی بیند.
    علاوه بر این، برخی از محصولات آنقدر شکننده هستند که نمی توانند عنصر خطای انسانی را در فرآیند جابجایی آنها وارد کنند. سیستم های نوار نقاله راهی ایمن برای حمل و نقل مواد و اقلامی هستند که به راحتی می توانند در حرکت آسیب ببینند.
  • حمل و نقل مواد فله حمل و نقل مواد فله ای مانند سنگ آهن یا شن دشوار است. نوع مناسب نوار نقاله یک راه حل عالی است.
  • اتوماسیون کامل در موارد شدید، یک مرکز تولید عاری از هرگونه کار دستی است. در عوض، ربات ها کسانی هستند که محصولات را برای پردازش تحویل می دهند یا محصولات را از نوار نقاله دریافت می کنند. سیستم های نوار نقاله خودکار جزء ضروری کل ماشین آلات تولید هستند.

ذخیره سازی

  • ذخیره سازی محصولات جدای از حمل و نقل، انواع خاصی از نقاله ها نیز می توانند محصولات را در بین فرآیندها یا در مرحله نهایی تولید ذخیره کنند.
  • ایجاد بانک انباشت یک بافر یا یک بانک انباشته یک سیستم ذخیره سازی انعطاف پذیر است. با کاهش یا افزایش تعداد محصولات در بانک انباشت به تعادل جریان تولید کمک می کند.

گروه بندی عملیات تولید به دسته و اولویت بندی آنها می تواند برای خط کار شما مفید باشد. نوار نقاله به مدیران این امکان را می دهد که برای حداکثر بهره وری، محصولات را بین فرآیندها توالی و ترتیب دهند.

سورا صنعت تسمه نقاله ی دو متری جنس استیل

چگونه یک سیستم نوار نقاله طراحی می کنید؟

هنگامی که به گزینه های نوار نقاله نگاه می کنید، می توانید انتخاب کنید که سیستم را خودتان طراحی کنید یا ترجیحاً متخصصانی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. برای نصب نوار نقاله ای که به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کند، باید ده ها عامل در نظر گرفته شود:

  • نوع مواد انتقال یافته – شکنندگی مواد شما عامل مهمی در تصمیم گیری در مورد سیستم نوار نقاله مناسب است. برخی از نوار نقاله ها از شکستگی جلوگیری می کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند روی اقلام حمل شده بسیار ناهموار باشند. به همین ترتیب، باید در نظر داشته باشید که مواد شما چقدر راحت جریان می‌یابد، خشک یا مرطوب است و چقدر ساینده است.
  • توان عملیاتی نوار نقاله – برخی از نوار نقاله ها دارای توان عملیاتی بالایی هستند (می توانند حجم بالایی را به یکباره تحمل کنند)، در حالی که برخی دیگر کارآمد نیستند. توان عملیاتی بالا اغلب با قربانی کردن یکپارچگی مواد به دست می آید زیرا سرعت باعث شکستن بسیاری از مواد شکننده می شود. اگر این موضوع برای شما نگران کننده نیست، پس یک نوار نقاله با توان عملیاتی بالا انتخاب مناسبی است.
  • سرعت و شتاب حمل و نقل – انواع خاصی از نقاله ها، مانند انواع بادی، مواد را با سرعت های فوق العاده بالا حمل می کنند. این باعث افزایش بهره وری می شود اما می تواند منجر به شکستن مواد شود.
  • سهولت نگهداری و تمیز کردن – نقاله هایی که می توانند در جای خود تمیز شوند (نیازی به جدا کردن آنها نیست) ساده ترین راه برای نگهداری هستند. تمیز کردن آنهایی که شامل طناب یا زنجیر هستند بسیار دشوار است. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که در صورت نیاز در آینده، خرید قطعات یدکی برای تجهیزات مکانیکی خود چقدر آسان است.
  • بهره وری انرژی – نوار نقاله ها در اندازه ها و انواع مختلف نیازهای انرژی متفاوتی دارند. به طور معمول، آنهایی که دارای یک موتور بزرگ هستند به قدرت بیشتری نیاز دارند. اگر می خواهید یک سیستم کم مصرف داشته باشید، باید به منبع تغذیه و قدرت آن توجه ویژه ای داشته باشید.
  • اندازه و ارتفاع فضای در دسترس شما – برخی از نوار نقاله ها انعطاف پذیر هستند و تقریباً برای هر نوع فضایی قابل تنظیم هستند، در حالی که برخی دیگر به فضای بیشتری نیاز دارند. فضای کف شما یک عامل تعیین کننده در نوع نوار نقاله ای است که انتخاب می کنید.
  • این عوامل به تصمیم گیری در مورد طراحی سیستم نوار نقاله برای سازمان شما کمک می کند.
انواع نوار نقاله ی سورا صنعت

نتیجه گیری

• سیستم های نوار نقاله صنعتی طیف وسیعی از کاربردهای تولیدی دارند. هر کارخانه ی صنعتی به حداقل یک نوار نقاله (اما به احتمال زیاد چندین) نیاز دارد تا فرآیندهای خود را سرعت بخشد و به آنها کمک کند تا اهداف تولید خود را برآورده کنند.
• طراحی سیستم نوار نقاله مناسب برای کسب و کار شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. همچنین به عوامل دیگری بستگی دارد، مانند نوع موادی که حمل می‌کنید، توان عملیاتی که می‌خواهید به آن برسید، نحوه نگهداری و تمیز کردن سیستم آسان است و غیره.
• در آخر هدف ما از ارائه این مقاله، آشنایی شما با مطالب تخصصی در کوتاه ترین زمان و نیزبود. امید است با شناختی که در این زمینه به دست آوردید راجع به سیستم های نوار نقاله اطلاعاتی را به دست اورده باشیدو در صورتی که نیاز به مشاوره ی ماشین آلات صنعتی دارید می توانید با متخصصان سورا صنعت در این حوزه تماس حاصل فرمایید.

 
 
surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : نوار نقاله , نویسنده : omid surasanat بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت: 10:54

آیا به سرمایه گذاری در تسمه نقاله  برای خط مونتاژ خود فکر می کنید؟ مهم است که نوار نقاله ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شرکت شما مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید آگاهانه خرید کنید، ممکن است بخواهید انواع اصلی نوار نقاله‌ها را بشناسید و آنها را با برنامه‌های تجاری خود مطابقت دهید. برای شروع، در اینجا خلاصه ای از 8 نوع اصلی نوار نقاله به همراه کاربردهای آنها آورده شده است.

1.تسمه نقاله تخت غلتکی


همانطور که از نام آن پیداست، سطح این نوع تسمه نقاله از غلتک هایی تشکیل شده است که برای مطابقت با نیازهای تولید، مانند وزن یا سرعت مورد نیاز محصولاتی که در امتداد تسمه حرکت می کنند، انتخاب می شوند. تسمه‌های نقاله کوتاه‌تر که تحت این نوع قرار می‌گیرند، می‌توانند فقط از دو غلتک ساخته شوند. با این حال، با افزایش فاصله بین دو انتهای تسمه، مقدار بیشتری برای عملکرد تسمه مورد نیاز خواهد بود.

نوار نقاله سورا صنعت

راه اندازی تخت غلتکی برای زمانی مناسب است که اقلام با نیروی جاذبه روی تسمه بارگذاری شوند. این به این دلیل است که بارگذاری دستی می تواند باعث شوک مکانیکی و آسیب به غلتک ها شود. تسمه نقاله تخت غلتکی نیز گزینه خوبی برای حمل اقلام در مسافت های طولانی است زیرا اصطکاک را کاهش می دهد و حرکت محصولات در طول تسمه را آسان تر می کند.

کاربردها: می توانید از این تسمه نقاله برای بسته بندی، مرتب سازی، مونتاژ، بازرسی و حمل و نقل اقلام استفاده کنید. کاربردهای رایج تسمه نقاله تخت غلتکی شامل دفاتر مرتب سازی پستی و سیستم های جابجایی چمدان های فرودگاهی است.

کانوایر سورا صنعت

2. نوار نقاله تخت


تسمه نقاله مسطح یکی از رایج ترین سیستم های نقاله است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه های مسطح برای حمل و نقل داخلی، یعنی حمل و نقل اقلام در یک مرکز مفید هستند. این نوع تسمه نقاله از یک سری قرقره های نیرودار برای حرکت یک تسمه مسطح مداوم استفاده می کند که می تواند از مواد طبیعی یا پارچه مصنوعی (مثلاً پلی استر، نایلون) تشکیل شده باشد. اقلام در بالای تسمه متحرک قرار می گیرند و از یک سر به سر دیگر حمل می شوند.

از آنجایی که تسمه های آن را می توان از انواع مختلفی از مواد ساخت، این نوع تسمه نقاله فوق العاده همه کاره است. ویژگی های اختیاری شامل درایوهای مرکزی و میله های دماغه بسته به نیازهای یک برنامه خاص است.

کاربردها: سیستم‌های تسمه مسطح اغلب نوار نقاله انتخابی برای محیط‌های صنعتی، مناطق شستشو و خطوط مونتاژ کند هستند. با نصب کمربند مناسب، می‌تواند اقلام کوچک، نرم یا نامنظم را بدون آسیب رساندن به آنها منتقل کند.

کانوایر مدولار سورا صنعت

3. نوار نقاله مدولار


در حالی که تسمه نقاله‌های تخت از یک حلقه پیوسته از مواد استفاده می‌کنند، سیستم‌های تسمه نقاله مدولار از یک حلقه ساخته شده از قطعات بی‌شمار به هم قفل شده استفاده می‌کنند که معمولاً از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. این بخش ها را می توان جدا کرد و به صورت جداگانه جایگزین کرد، برخلاف اینکه باید کل تسمه را دور بیندازید. همچنین شست و شوی آنها آسان تر است و همچنین در برابر مواد تیز و ساینده مقاوم تر هستند. این امر نگهداری و تعمیر تسمه نقاله های مدولار را نسبت به تسمه مسطح آنها ساده تر می کند.

نوار نقاله های مدولار برای کاربردهایی که شامل سفر در گوشه و کنار هستند مناسب هستند. در واقع، آن‌ها می‌توانند مستقیم حرکت کنند، گوشه‌ای را دور بزنند، و با استفاده از یک تسمه واحد و یک موتور در سرتاسر شیب و نزول داشته باشند. از نظر فنی، انواع دیگر نقاله ها نیز می توانند این کار را انجام دهند، اما فقط با سفارشی سازی زیاد و هزینه های اضافی. تسمه‌های مدولار پلاستیکی همچنین امکان طراحی نوار نقاله خاصی را بدون به خطر انداختن ردیابی تسمه فراهم می‌کنند. نمونه‌ای از این کمربند با عرض بیشتر از طول است که پشتیبانی لازم برای نگهداری کیسه‌های پلاستیکی نرم، جعبه‌های مقوایی و اجناس بسته‌بندی شده را فراهم می‌کند.

کاربردها: از این نوع تسمه نقاله می توان برای حمل محصولات غذایی استفاده کرد زیرا تمیز کردن آن آسان است. فاصله بین قطعات پلاستیکی برای کاربردهایی که مایع باید تخلیه شود یا در حین حمل بر روی نوار نقاله، قابل تنظیم است. ترکیب پلاستیکی قطعات نیز این تسمه نقاله را برای تشخیص فلز مفید می کند.

کانوایز چیست


4. نوار نقاله Cleated Belt


نوار نقاله های بسته بندی شده دارای گیره های عمودی یا موانع در طرح های خود هستند. این گیره ها می توانند مواد شل را در هنگام شیب و نزول ایمن نگه دارند تا فاصله ثابتی بین اقلام و موارد دیگر ایجاد کنند. علاوه بر این، گیره ها در اشکال مختلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

•  بزرگ معکوس “T.” این نوع گیره عمود بر سطح کمربند می ایستد و پشتیبانی و انعطاف پذیری را برای رسیدگی به اقلام ظریف فراهم می کند. برای کارهای سبک مانند حمل قطعات کوچک، اقلام بسته بندی شده و محصولات غذایی مناسب است.

• سرمایه آینده نگر “L.” پایه پهن این گیره آن را در برابر نیروهای اهرمی مقاوم تر می کند. برخی از گیره‌های این شکل دارای صورت‌های منحنی هستند که به آنها امکان می‌دهد گرانول‌ها را جمع کنند. این نوع گیره برای حمل مواد حجیم سبک تا متوسط ​​در شیب های تندتر طراحی شده است.

• «V» معکوسقیچی‌هایی با این شکل معمولاً 2 اینچ یا کمتر ارتفاع دارند تا جلوه‌ای درشت داشته باشند. آنها برای حمل و نقل مواد ساینده، سنگین یا قطعات حجیم بهترین هستند، زیرا می توانند در برابر ضربه های سنگین مقاومت کنند.

• گیره. این نوع گیره ها نیازهای خاصی را برآورده می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که برای حمل و نقل میوه ها یا سبزیجات شسته شده استفاده می شود، می توانند باعث ترشح مایعات شوند. آنها همچنین یک نوع گیره مقرون به صرفه برای اقلامی هستند که نیازی به پشتیبانی از عرض کامل تسمه ندارند، مانند میله ها و کارتن ها. آنها حتی می توانند برای جابجایی انتخابی محصولات بیش از اندازه معین یا برای نگه داشتن محصولات جداگانه در جای خود قرار گیرند.

نوار نقاله ی uشکل سورا صنعت

5.  نوار نقاله منحنی


این نوع تسمه نقاله از یک قاب منحنی برای حمل اقلام در گوشه و کنار، انتقال محکم یا به حداکثر رساندن فضای کف موجود استفاده می کند. انحنای این کمربندها می تواند تا 180 درجه بالا برود. نوار نقاله های منحنی واقعی که هیچ مسیر مستقیمی ندارند فقط می توانند از تسمه های مسطح استفاده کنند، زیرا تسمه های پلاستیکی مدولار نیاز به دویدن مستقیم قبل و بعد از منحنی دارند.کاربردها: نوار نقاله های منحنی اغلب در سیستم های حمل کیسه برای تغییر جهت انتقال اقلام استفاده می شود

سورا صنعت سازنده ی انواع نوار نقاله

6.  تسمه نقاله شیب/کاهشی


نوار نقاله های شیب دار دارای یک درایو مرکزی، موتور دنده، و جمع آوری با یک یا دو دماغه هستند. و به جای استفاده از تسمه با سطح صاف، این نوع نوار نقاله دارای یک سطح ناهموار بر روی تسمه است که برای حمل محصولات به بالا یا پایین ایده آل است. 

کاربردها: این سیستم ها می توانند با تسمه نقاله های بسته شده عبور کنند تا محصولات را به ارتفاعات مختلف منتقل کنند و در عین حال از سقوط آنها از خط جلوگیری کنند. جدا از انتقال اجسام بین طبقات، این تسمه نقاله برای تقویت سیستم های جریان گرانشی نیز مناسب است.

تسمه نقاله ی سورا صنعت

7.  نوار نقاله های بهداشتی و واشداون


اگر تا به حال مشاهده کرده باشید که چگونه در فروشگاه های زنجیره ای اجناس خرید داری شده شماروی نواری حرکت می کند، ممکن است این نوع تسمه نقاله را در عمل دیده باشید. نوار نقاله های بهداشتی یا واش داون مخصوصاً برای مقاومت در برابر رویه های بهداشتی برای این کاربردها طراحی شده اند. نوار نقاله های تحت این نوع معمولاً با تسمه های سیم مسطح نصب می شوند که ناهموار هستند و به راحتی تمیز می شوند.

کاربردها: این تسمه‌های نقاله می‌توانند اجسام با دمای شدید را مستقیماً از کوره یا فریزر حمل کنند. بعلاوه، ماشین آلات در صنایع غذایی، به ویژه، باید از لعاب، نان یا روغن داغ جان سالم به در ببرند. از آنجا که آنها می توانند به طور ایمن هر دو اقلام مرطوب و چرب را حمل کنند، نوار نقاله های شستشوی بزرگتر با تسمه های سیمی مسطح نیز برای تخلیه کالاهای فله شکسته مانند بشکه های نفت و جعبه ها از کشتی ها مناسب هستند.

نقاله سورا صنعت

8 . تسمه نقاله تخصصی


چندین نوع دیگر از نوار نقاله وجود دارد که برای کاربردهای مختلف طراحی شده است، اگرچه آنها به اندازه انواع قبلی رایج نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:

• تسمه نقاله فایبرگلاس – همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تسمه نقاله از فایبرگلاس ساخته می شود. آنها برای کارهایی که نیاز به دمای شدید دارند مفید هستند. 

• تسمه نقاله نوک فلزی – این تسمه نقاله خاص با نوک های فلزی برای کنترل بهتر ماشین آلات پیچیده و قطعات آنها تعبیه شده است.

• کانوایر با عرض باریک – این نوع تسمه نقاله بهترین انتخاب برای جابجایی اقلام کوچک است.

• تسمه نقاله با نور پس زمینه – آنها با یک لامپ بر روی تسمه برای کمک به کنترل کیفیت ارائه می شوند.

• کانوایر خلاء – این تسمه نقاله خاص مکش ایجاد می کند تا محصولات سبک (ورق های کاغذ، برگه ها و غیره) را با وجود شیب ها و سرعت های بالا روی خط نگه دارد.

• تسمه نقاله مغناطیسی – این نوع تسمه نقاله می تواند مواد حاوی آهن را از طریق آهنرباهای الکترومغناطیسی با فاصله مساوی که در بستر نوار نقاله قرار می گیرند، منتقل کند.

• نوار نقاله ساندویچی – آنها از دو تسمه رو در رو برای حمل ایمن اقلام در شیب های تند یا حتی در مسیر عمودی استفاده می کنند.

نتیجه گیری

مجموعه تخصصی و حرفه ای سورا صنعت ، با تجربه چندین ساله خود در عرصه ساخت ماشین آلات  تلاش دارد آموزش‌های مکفی و کاربردی را به مخاطبان خود تقدیم نماید. امیدوار هستیم، ازمطالعه مقاله آموزشی 8 نوع اصلی نوارنقاله و کاربرد آنهابهره برده  شده باشید.

به خاطر بسپارید، سورا صنعت همیشه آماده خدمت رسانی به کاربران و همراهان خود است. کافی است یکبار از مهارت های کارشناسان این مرکز حرفه ای استفاده نمایید تا از تجربه و تعهدشان در زمینه ساخت ماشین آلات اصولی و تضمین شده و البته با قیمت مناسب آن لذت ببرید.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : omid surasanat بازدید : 265 تاريخ : يکشنبه 21 فروردين 1401 ساعت: 11:00

  • دستگاه دربند بطری  یک دستگاه مهم و پرکاربرد درصنایع بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی می باشد.
  • دستگاه درب بند نیمه اتوماتیک ،تمام مشخصات دستگاه درب بند اتوماتیک را دارا بوده و ولی سیستم فرمان آن توسط اپراتور و به وسیله یک پدال عمل می کند. در حالت کلی دستگاه های درب بند نیمه اتوماتیک به دو صورت با نوار نقاله و بدون نوار نقاله عرضه می گردند. دستگاه نوار نقاله دار مناسب خطوط تولید اتوماتیک می باشد. ولی دستگاه بدون نوار نقاله برای خطوط نیمه اتوماتیک و ظرفیت پایین کاربرد دارد.
درب بند اتوماتیک سورا صنعت

انواع دستگاه دربند:

دستگاه دربند بطری دستی

دستگاه دربند بطری نیمه اتوماتیک

دستگاه دربند بطری اتوماتیک

 

دستگاه دربند نیمه اتوماتیک :

درب بند های نیمه اتوماتیک کار بستن درب را توسط دستگاه انجام می دهند اما درب گذاری توسط اوپراتور انجام می گیرد..

برای بستن درب های پمپی در ظروف شوینده ، بستن درب انواع قوطی و بطری می توان استفاده کرد.

مدل کاری درب بند نیمه اتوماتیک کمی پیشرفته تر است.

در این مدل دستگاه یک پدال دارد که باید توسط پا فشرده شود.

با فشار دادن این پدال دستگاه کار بستن درب را انجام میدهد.

مشخصات دستگاه:

  1. ظرفیت کار 20 عدد در دقیقه (بسته به سرعت اپراتور)
  2. قطر درپوش 25 ~ 40 میلی متر Ø (0.98 ~ 1.57 اینچ Ø)
  3. ارتفاع بطری 50 ~ 320 میلی متر ارتفاع (1.96 ~ 12.59 اینچ H)
  4. عملیات الکترومکانیکی
  5. آسان برای استفاده – حداقل آموزش اپراتور
  6. ساخت و ساز فولادی سنگین
  7. کنترل: کلید روشن/خاموش اصلی
  8. سازگار با بطری های پلاستیکی یقه دار
  9. حداکثر قطر گردن: 27 میلی متر Ø (1 1/16 اینچ)
  10. حداقل قطر گردنبند: 29 mmØ (1 1/8 «Ø)
  11. حداکثر ارتفاع بطری (از پایه تا یقه): 300 میلی متر ارتفاع (11 51/64 «H)

 

سایر مشخصات:

  1. ولتاژ 110 ولت / 50-60 هرتز
  2. قدرت دستگاه: 370 وات
  3. اندازه دستگاه: 546 x 180 x 930 mm (21.5 x 7 in x 36.5 in)

موارد استفاده دستگاه دربند بطری

1.درب بطری شیشه ای و پت

 2.درب قوطی

3.درب شیشه رب ، ترشی ، مربا و غیره

4.درب بطری پت ، درب آب معدنی ، دلستر ، نوشابه

5.درب اسپریی یا تریگر انواع ضدعفونی کننده

6.درب انواع شربت دارویی

7.بستن درب لوازم آرایشی و بهداشتی مثل رژ و ریمیل و انواع کرم ها مربوط به صورت و دست

8.بستن درب تیوب های مختلف خمیر دندان رنگ مو و کرم ها

9.درب چهار لیتری و سایر انواع درب بندی

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : درب بند نیمه اتوماتیک , نویسنده : omid surasanat بازدید : 131 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 19:20

بسته به نیاز شما، انواع مختلفی از دستگاه های پرکن در ایران موجود می باشد. با استفاده از این انواع مختلف دستگاه های پرکن می توان چندین محصول مختلف را پر کرد. هنگامی که نوبت به انتخاب بهترین دستگاه پرکن برای شما می رسد، تصمیم گیری پیچیده است زیرا باید تعدادی از عوامل مختلف از جمله ویژگی های محصول، اندازه مخزن، ویژگی های ظرف،جنس دستگاه و نیازهای تولید روزانه خود را در نظر بگیرید. محیطی که دستگاه در آن قرار خواهد گرفت و مسائل یهداشتی . علاوه بر این، شما می خواهید هزینه سخت افزار در مقابل عملکرد آن را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، آیا هزینه دستگاه پرکن بر اساس نحوه عملکرد آن ارزش دارد؟

پرکن پودری سورا صنعت

برخی از دستگاه های پرکننده بسیار گران قیمت موجود هستند که معمولاً برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​دور از دسترس هستند. علاوه بر این، برخی از ماشین‌های پرکننده بسیار ارزان از جمله واردات چینی و سایر خارجی‌ها وجود دارد که هزینه نگهداری از آن‌ها بیش از ارزششان برای مالکان خواهد بود. هنگام در نظر گرفتن ماشین پرکن برای فعالیت خود، باید به دنبال فناوری هایی باشید که بیشترین کارایی، نوین و باکیفیت را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهند.

وقتی صحبت از هزینه متوسط ​​یک دستگاه پرکن در ایران می شود، واقعاً به اندازه دستگاهی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. برخی از ماشین های کوچکتر از 30میلیون تومان تا 60میلیون تومن می باشند. اینها ماشین هایی هستند که خروجی زیادی ندارند و ممکن است برای یک شرکت کوچک که نیازهای تولید زیادی ندارد انتخاب خوبی باشد. ماشین های پرکننده بزرگتر بسته به نیاز شرکت می توانند از120میلیون تومان تا بیش از300میلیون تومان می باشند.

نتیجه گیری

شرکت سورا صنعت طراح و سازنده ی انواع پرکن گرانولی و پرکن پودری با بالاترین کیفیت و استفاده از بهترین متریال ، امکان طراحی و ساخت در ارتفاع و ابعاد مورد نیاز شما مشتریان گرامی را دارا می باشد

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : پرکن گرانولی و پرکن پودری, نویسنده : omid surasanat بازدید : 143 تاريخ : جمعه 19 فروردين 1401 ساعت: 14:16

دستگاه بسته بندی گرانول نیمه اتوماتیک سورا صنعت برای بسته بندی انواع محصولات گرانولی طراحی شده است. دستگاه از بسته بندی بدون نشت مواد دانه ای اطمینان می دهد. این دستگاه ها در واحدهای فرآوری مواد غذایی، داروخانه ها و صنایع مختلف دیگر برای بسته بندی اقلام گرانولی مانند آجیل، تنقلات، برگ چای و انواع محصولات دیگر مورد تقاضا هستند. دستگاه بسته بندی ما به دلیل ویژگی هایی مانند تمیز کردن آسان، کارکرد ساده، افزایش بهره وری، ساخت و ساز قوی، مصرف انرژی کم و عملکرد بی عیب شناخته شده است. این دستگاه در ظرفیت پرکنی بین 5 گرم تا 1 کیلوگرم موجود است.


ویژگی های دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک گرانولی تک توزین :

1.دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک گرانولی برای توزین مواد دانه ای مناسب است. (بادام زمینی، پسته، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، برنج، لوبیا، تخمه، آجیل و …)

2. مکانیزم تغذیه ترکیبی (ارتعاش پنوماتیک و الکترومغناطیسی) با طراحی خاص، مناسب برای انواع ذرات بزرگ، سرعت سریع، دقت بالا، محدوده وزنی گسترده.

3. استفاده از کنترلر قابل برنامه ریزی..

4. برای شکل دادن به شکل مسطح و راحت برای حمل و نقل استفاده می شود.

5. اجزای پنوماتیکی 100٪ با قابلیت اطمینان بالا و عمر طولانی استفاده می شوند.

مشخصات فنی دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک تک توزین:

  • برق مورد نیاز: ۳ ~ ۳۸۰ v
  • توان مصرفی: ۰٫۷۵ kw
  • ظرفیت مخزن: ۱۰۰ –۵۰ kg
  • وزن دستگاه: 85 kg
  •  

 

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک گرانولی تک توزین, نویسنده : omid surasanat بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 18 فروردين 1401 ساعت: 11:39

 

دستگاه های پرکن یا Semi-automatic granule filling machine with four weightsبه منظور بسته بندی انواع مواد پودری و گرانولی مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که از نام آن پیداست اولین وظیفه این دستگاه ها شکل دادن به بسته بندی است. برای این منظور جزء اصلی این دستگاه یقه نام دارد که وظیفه ایجاد فرم کلی بسته را بر عهده دارد. همچنین می توان از لبه های مختلف برای ایجاد خطوط روی بسته بندی استفاده کرد. به علاوه برای اتو کردن لبه های مختلف بسته بندی از اتوهای فلزی استفاده می شود که دمای آن توسط عناصر دما و سنسورهای دقیق کنترل می شود. این اتوها می توانند افقی، عمودی و یا حتی مورب باشند.

 

در دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک، محصول ابتدا به مخزن دستگاه منتقل می شود و سپس به مقدار وزنی که روی صفحه نمایش HMI دستگاه نشان داده شده است، هنگامی که اپراتور پدال تخلیه یا میکروسوئیچ دستی را فشار می دهد، محصول داخل بسته می تواند کیسه باشد. یا قوطی در نهایت با چرخ خیاطی یا درب بسته، کیسه یا درب کنسرو شده.

برای بسته بندی مواد پودری در بسته بندی های کوچک مانند ادویه جات معمولا از بسته های خیاطی سه رو یا چهار رو استفاده می شود. برای بسته بندی مایعات در بسته بندی های کوچک 10 تا 50 گرمی مانند سس، پاستا یا آبلیمو از بسته بندی ساشه یا بسته بندی توزین دار استفاده می شود که در شکل های مختلف قابل مشاهده است.

رایج ترین نوع کیسه های بسته بندی مخصوصا برای مواد غذایی، کیسه های بالشی هستند. از این پاکت ها برای بسته بندی ساندویچ، چیپس، ذرت، حبوبات فله، شکر و غیره استفاده می شود. کیسه های بالش در سه نوع بالش معمولی، بالش چوگان و بالش چوگان ایستاده استفاده می شود که سازنده بنا به سلیقه شما آنها را انتخاب می کند.

 

پاکتهای مکعبی نیز نوع جدیدی از پاکتها هستند که به معمولا برای موادی که نیاز به چیده شده به صورت ایستاده در قفسه های فروشگاه ها را دارند به کار برده می شوند. این نوع پاکت نیازمند اجزای پیچیده تری در دستگاه بسته بندی برای شکل دهی نیاز دارد. معمولا برای این نوع از پاکتها از 4 یا 5 اتوی عمودی برای اتوی لبه های چهارگانه و از یک اتوی افقی برای بستن بالا و پایین بسته استفاده می شود. این نوع از پاکتها در دو نوع معمولی و دسته دار تولید می شوند.

نتیجه گیری

شرکت سورا صنعت طراح و سازنده ی انواع دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک گرانولی چهار توزین با بالاترین کیفیت و استفاده از بهترین متریال ، امکان طراحی و ساخت در ارتفاع و ابعاد مورد نیاز شما مشتریان گرامی را دارا می باشد.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک گرانولی چهار توزین, نویسنده : omid surasanat بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 17 فروردين 1401 ساعت: 12:30

میوه خشک بعنوان یکی از محصولات در زمینه خشکبار دارای ارزش غذایی بالا و دارای ویتامین ها و خواص زیادی می باشد و برای جلوگیری از هدر رفتن بیش از حد میوه های با کیفیت پایین در فصول مختلف سال، خشک کردن آن هم از نظر ارزش غذایی به صرفه بوده و هم از نظر اقتصادی دارای توجیه اقتصادی می باشد. به همین منظور استفاده از دستگاه خشک کن میوه و سبزی برای خشک کردن میوه و سبزیجات در حال افزایش است.

 

دستگاه میوه خشک کن، سبزی خشک کن

دستگاه های خشک کن، دستگاهی است که برای استفاده در خشک کردن انواع مواد غذایی کاربرد دارد از جمله

جهت خشک کردن انواع سبزیجات (شوید، گشنیز، جعفری، ریحان و… )

جهت خشک کردن انواع صیفی جات (گوجه، پیاز، سیر، موسیر، و…)

جهت خشک کردن انواع میوه (سیب، پرتقال، کیوی، انگور، توت، آلو، قیصی، زردآلو، موز، آناناس، انبه، ملون، خربزه، هندوانه، لیمو و….)

جهت خشک کردن انواع مواد و پودرهای مرطوب (غذایی، شیمیایی، دارویی)

جهت خشک کردن خرما برای تولید چیپس خرما

همچنین دستگاه خشک کن برای تولید کشمش، تولید لواشک، خشک کردن کشک، خشک کردن ترخینه و… نیز کاربرد دارد.

عملکرد و ویژگی های دستگاه خشک کن میوه

عملکرد این دستگاه براساس چرخش هوای گرم بوده و با چرخش هوای گرم بین سینی ها باعث خشک شدن محصول می گردد. گرمای مورد نظر توسط یک منبع گرمایی تولید می شود معمولا از مشعل برای ایجاد حرارت استفاده می شود.

نوع سوخت این دستگاه گازی، برقی می باشد. میزان رطوبت محصول را نیز می توان تعیین کرد یعنی محصولی که خشک می شود چه مقدار رطوبت در خود نگه داشته باشد.

این دستگاه داری یک محفظه یا کابین، گاری، فن های دمنده و فن های مکنده می باشد.

جنس بدنه این دستگاه از جنس آهن یا استیل بوده و در ابعاد مختلف براساس ظرفیت های مختلف ساخته می شود.

انواع دستگاه های خشک کن میوه و سبزی

شرکت صنعت کاران متحد سازنده انواع خشک کن های میوه و سبزی در گنجایش های مختلف می باشد.این دستگاه در مدل های مختلف ساخته شده و قابل استفاده می باشد.

دستگاه خشک کن خانگی

این دستگاه در ابعاد کوچک متناسب برای فضاهای کوچک خانگی طراحی شده معمولا در مدل های برقی ساخته می شود و دارای گنجایش 10 تا 20 سینی هستند.

دستگاه خشک کن صنعتی

این دستگاه برای تولید میوه خشک در ظرفیتهای بالا استفاده می شود. این دستگاه بر اساس تعداد گاری و تعداد سینی به مدل های مختلف تقسیم می شود.

دستگاه خشک کن تک کابین

این دستگاه داری یک عدد گاری یا ظرفیت 20 عدد سینی می باشد. ظرفیت ورودی این دستگاه 80 کیلو میوه تازه در هر 8 ساعت می باشد.

دستگاه خشک کن دو کابین

این دستگاه دارای دو عدد گاری با ظرفیت 40 عدد سینی می باشد. ظرفیت ورودی این دستگاه 150 کیلو میوه تازه در هر 8 ساعت می باشد.

 

دستگاه خشک کن کانتینیوس تونلی

دستگاه خشک کن مدل تونلی برای خشک کردن انواع میوه و سبزی در تناژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و ساختار آن به صورت طبقاتی بوده و معمولا از 3 یا 5 طیقه تشکیل شده است. محصول مورد نظر بر روی نوار های مخصوص قرار گرفته و ضمن طی کردن طیقات خشک می شود و از قسمت خروجی دستگاه خارج می گردد. ظرفیت ورودی این دستگاه 400، 500 کیلو میوه تازه در هر ساعت می باشد.

نتیجه گیری

شرکت سورا صنعت طراح و سازنده ی انواع خشک کن میوه وسبزی با بالاترین کیفیت و استفاده از بهترین متریال ، امکان طراحی و ساخت در ارتفاع و ابعاد مورد نیاز شما مشتریان گرامی را دارا می باشد.

surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : قیمت خشک کن میوه وسبزی, نویسنده : omid surasanat بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 1:44

نوار نقاله چیست؟

سیستم‌های تسمه نقاله دستگاه‌های مکانیکی هستند که اجسام را حمل می‌کنند و در تمام کاربردهای صنعتی و مواد غذایی رایج هستند. نوار نقاله در اکثر صنایع حمل و نقل مواد برای جابجایی مواد فله یا بسته ها استفاده می شود.در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع نوارنقاله و کاربرد بپردازیم تا شما کاربران پس از مطالعه ی این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رفع آن ها برخوردار باشید.با سورا صنعت همراه باشید.

کانوایر

تاریخچه

نخستین نوار نقاله در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۸۹۲، توماس رابینز اقدام به اختراع مجموعه‌ای از محصولات کرد که منجر به توسعه و استفاده تسمه نقاله در معادن برای جا به جایی مواد معدنی از قبیل: زغال‌سنگ، سنگ معدن و … شد.

در سال ۱۹۰۱ ساندویک اقدام به ساخت و تولید تسمه نقاله استیل کورد (تسمه نقاله فولادی) کرد. در سال ۱۹۰۵ ریچارد ساتکلیف نخستین تسمه نقالهٔ ویژه برای حمل و جا به جایی زغال‌سنگ در معادن را تولید و عرضه کرد که منجر به انقلاب صنعتی بزرگی در صنعت معدن شد.

در سال ۱۹۱۳ هنری فورد خطوط مونتاژ تسمه نقاله را در مجموعهٔ کارخانه اتومبیل سازی فورد راه‌اندازی کرد.

در سال ۱۹۷۲ “جامعه فرانسه REA” طولانی‌ترین سامانه انتقال از طریق نوار نقاله را به طول ۱۳٫۸ کیلومتر ایجاد کرد.

در سال ۱۹۵۷ شرکت لاستیک سازی گودریچ در آمریکا اقدام به تولید و عرضه نوعی از تسمه نقاله نمود که تا رسیدن به سامانه تسمه نقالهٔ انبوه ادامه داشت. این سامانه با داران بودن یک پیچ کمتر، عمری طولانی‌تر نسبت به تسمه نقاله‌های قدیمی داشت چرا که تمام سطح نقاله را پوشش می‌داد.

این نوع از نوار نقاله دیگر تولید نمی‌شود چرا که تسمه‌های امروزی بدون هیچ پیچشی عمری طولانی‌تر و لایه‌هایی بیشتر دارند. در سال ۱۹۷۰، کمپانی «اینترالاکس» در شهر لوییزیانا حق انحصاری تولید انواع مختلف تسمه نقالهٔ لاستیکی را به نام خود ثبت کرد.

نوار نقاله چگونه کار می کنند؟

نوار نقاله شامل یک حلقه پیوسته از تسمه است که به دور آن پیچیده شده و توسط یک یا چند قرقره هدایت می شود و توسط یک موتور الکتریکی تغذیه می شود. یک تخت یا غلتک های فلزی معمولاً کمربند را از قسمت زیرین نگه می دارند. قرقره ای که تغذیه می شود قرقره محرک نامیده می شود، در حالی که قرقره بدون نیرو به عنوان قرقره بیکار شناخته می شود.

ساختار قاب یک نوار نقاله استاندارد معمولاً از فلزی مانند فولاد ملایم با پوشش پودری یا فولاد ضد زنگ مثل استیل تشکیل شده است. نوار نقاله سطح خود در طیف گسترده ای از مواد مانند پلاستیک، چرم، لاستیک و همچنین پارچه روکش دار موجود است. معمولاً نواراز چندین لایه مواد ساخته می شود که لایه ساختاری یا تقویت کننده آن به نام لاشه شناخته می شود. به عنوان مثال، در کمربندهای با روکش پارچه، اغلب از پنبه برای لاشه استفاده می شود، در حالی که مواد پوشش ممکن است PVC باشد.

چرا از نوار نقاله استفاده می شود؟


سیستم های نوار نقاله به دلیل مزایای صرفه جویی در زمان و نیروی کار محبوب هستند. جابجایی دستی مواد هنگام استفاده از سیستم نوار نقاله کاهش می یابد. در نتیجه، حمل و نقل بسیار کارآمدتر حجم زیادی از کالا به دست می آید که امکان پردازش حجم بالاتر را فراهم می کند.
سیستم نوار نقاله نیز بسیار متنوع است و می تواند طیف وسیعی از اشیاء را در هر شکل و اندازه حمل کند. به طور کلی نسبت به سایر سیستم های نوار نقاله ارزان تر است. تسمه نقاله همچنین در مواردی مفید است که برای مثال استفاده از سیستم نوار نقاله غلتکی به دلیل سبک بودن بیش از حد اقلام، داشتن سطوح کف نامنظم یا همچنین بسیار کوچک بودن نامناسب است. در نتیجه، این اقلام ممکن است حرکت نکنند، بلغزند یا حتی در غلتک‌ها گیر کنند.

کاربرد تسمه یا نوار نقاله در صنعت
نوار نقاله ها در جایی از کارخانه مورد استفاده هستند که محصول در معرض قرار گرفتن حرارت به منظور خشک شدن و یا شستشوی قطعات و مواد تولید شده باشد و حتی ممکن است که ابزار یا قطعه ای را که برش خورده یا هر فرآیند دیگری را از یک نقطه یه نقطه ی دیگری انتقال دهد و همه ی این مراحل کار توسط نوارنقاله و یا کانوایر ها صورت میگیرد.
در کل استفاده از خطوط نوار نقاله ها در معدن های سیمان، سنگ، زغال سنگ، صنایع مواد غذایی و …راندمان تولید و سرعت حمل و نقل را بسیار افزایش می دهد. این نوار های حمل کننده به کمک دو غلتک ابتدایی و انتهایی به حرکت در می آید.

انواع مختلف نوار نقاله چیست؟


در حالی که اکثر مردم با نوار نقاله های افقی استاندارد همانطور که در سوپرمارکت ها دیده می شود آشنا هستند، انواع دیگری از نوار نقاله وجود دارد که متناسب با کاربردهای خاص ساخته می شوند.
تسمه نقاله برای سازگاری با همه محیط ها و کاربردها در دسترس است. نوار نقاله های تسمه ای بسیار متنوع هستند و می توانند به گونه ای ساخته شوند که بتوانند کالاها را در گوشه ها حمل کنند، در حالی که نوار نقاله های شیب دار می توانند اقلام را بین سطوح مختلف ارتفاع حمل کنند.

در بیشتر موارد، اکثر تولیدکنندگان مطابق با کاربرد صنعت نوار نقاله می سازند. برای جابجایی محصولات در فواصل کوتاه یا داخل ساختمان ها، می توان از یک تسمه حمل مواد عمومی استفاده کرد. برای کشاورزی، معدن و سایر صنایعی که مقادیر زیادی مواد تولید می کنند، یک تسمه حمل مواد فله مورد نیاز است.

انواع نوار نقاله عبارتند از:
نوار نقاله مدولار
نوارنقاله قابل حمل
نوار نقاله گردن قو
نوار نقاله های اندازه گیری
– نوار نقاله بارگیری
– نوار نقاله ناودانی
– نوار نقاله چرخشی
– نوار نقاله غلتکی
– نوار نقاله زنجیری
– تسمه نقاله شیب دار
– تسمه نقاله تسمه ای
– نوار نقاله تسمه نقاله مغناطیسی
– تسمه نقاله ثقلی
–تسمه‌های نقاله سیم دار بدون سیم عرضی

نوار نقاله ی یک و نیم متری

نوار نقاله دستچین


از نوار نقاله دستچین برای بازرسی و دستچین کردن انواع حبوبات در خطوط بسته بندی حبوبات استفاده می گردد و بسیار کاربرد دارد.  یک مخزن ویبره روی نوار نقاله وجود دارد که محصول از داخل آن به روی نوار نقاله می ریزد.
اپراتور مسیر حبوبات را کاملا زیر نظر دارد و در طول مسیر فرصت دارد که ناخالصی ها، شن و یا خرده سنگ های داخل حبوبات را از آنها جدا کند یا دستچین نماید. بنابراین در انتهای مسیر، حبوبات کاملا تمیز و بدون سنگریزه، دستچین شده و محصولی تمیز  به مراحل دیگر می رسد.
 
کاربرد نوار نقاله دستچین


کاربرد نوار نقاله دستچین در قسمت های مختلف انواع خطوط تولید می باشد. به طور مثال در خط آماده سازی میوه ها و جداسازی آنها جهت اندازه و آماده کردن برای بسته بندی نیز می توان از این تسمه نقاله استفاده نمود.
در نظر داشته باشید که تمامی مراحل کار نوار نقاله یا کانوایر قابل کنترل و تنظیم می باشد.

 
 
surasanat.ir...
ما را در سایت surasanat.ir دنبال می کنید

برچسب : نوار , نویسنده : omid surasanat بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 2 فروردين 1401 ساعت: 15:38